Akne Skarı Tedavisi

Akne atrofik skarları 3 tiptir: İcepick  skarlar 1-2 mm çapında fakat derinliği fazla olan skarlardır. Rolling skarlar geniş 4-5 mm kadar geniş ağızları vardır ve yüzeyel yada derin yerleşimli olup yuvarlaktırlar. Boxcar skarlar ise 1-4 mm çaplı olup derinlerde daha keskin skarlardır.

DERMAROLLER

İğneleme ile mikrotravmalar oluşturulur, kılcal damarlar parçalanır ve böylece yara iyileşme süreci başlar. Trombositler salınır, ortama diğer hücreler gelir, büyüme faktörleri başlıca trombositlerden salınır. Bunlarda deri altı bağ dokusundaki kollajeni sentezleyen fibroblastları çoğaltır, yeni damar oluşumunu arttırır. Aylar süren iyileşme dönemi böylece başlamış olur.

Bu yöntemin diğer bir avantajı da mikrokanalların açılmasıdır. Mikrokanallar tıpkı derinin alt katmanlarına giden tüneller gibi işlev görerek deri problemine uygun olan yerel formüllerin deriye geçişini hızlandırır.

LAZER İLE TEDAVİ

Akne izlerinde de cilt gençleştirmede olduğu gibi hem ablatif hem de ablatif olmayan lazerler kullanılır. Lazerle cilt soyarak ve dermiş de kollajen üretimini arttırarak çukur izlerin yüzeye doğru yaklaşması ve boyutunda azalması sağlanır. Ablatif lazer sonrası yara iyileşme süreci vardır ve bir süre evde istirahat önerilir ama ablatif olmayan lazerlere göre daha başarılıdır. Fraksiyonel lazerler ise cilt yüzeyinin tamamını tahrip etmezler, kolonlor halinde zedelenmeye neden olup arada sağlam bölgeler bulunur. Bu sayede yara iyileşmesi daha hızlı gerçekleşir. Evde istirahat ve sonrasında oluşan kızarıklık çok daha kısa sürelidir. Fraksiyonel olmayan ablatif lazerlere göre daha az komplikasyona neden olurlar. Ayrıca cildin tüm yüzeyi tahrip olmadığından lazer ışınları çok daha derine gönderilebilir. Genelde izlerin derinliğine göre tekrarlayan seanslara ihtiyaç vardır.

Seanslar ayda bir kez yaklaşık 3-4 seans olmak üzere kış aylarında yapılmakta olup %50-70 başarı elde edilmektedir. Akne çukur izler daha yüzeyselleşip küçülürler.

İĞNELİ RADYOFREKANS ALTIN İĞNE)

ALTIN İĞNE Monopolar başlık ve Micro İğne RF başlığının kombinasyonundan oluşan estetik alanında kullanılan bir Multi RF cerrahi sistemidir.

MTR (Mikro İğne Terapi RF ) başlığı 0.3mm inceliğindeki 25 iğneyi doğrudan cildin iç ve dış katmanına iterek ilaçların ulaşmasını sağlar ve cilde nüfus eden iğnelere RF enerjisi uygular, o bölgeyi ısıtarak ve cilt iyileşmesini uyararak dermisde ki kollajeni arttırır, elastini gerer.

• Yan etki oluşmaz.

• Tüm yaş gruplarına uygulanabilir.

• Morarma, kanama oluşmaz.

• Geri dönüşümlü yüz şekillendirme imkanı sunar.

• Kök hücre tedavisi PRP ve mezokokteyler ile birleştirilebilir.

• Düşük RF enerjisi kullanarak saç gelişimi desteklenebilir.

Kullanım Alanları

• Anti-Aging (Lifting,elastikiyet kaybı,kırışıklık tedavisi v.s.)

• Yara izi tedavileri (Akne izleri,normal izler,keloid)

• Genişlemiş gözenek tedavisi

• Pigmente lezyon tedavisi

• Alopesi (Saç dökülmesi tedavisi)

Altın olmasının nedeni iyi iletken olmasıdır. Bu sayede hedeflenen dokuya gider, yayılmaz, çevre dokuya zarar vermez. Seans sayısı genelde ayda bir 3-4 seans yapılıyor. İşlem hemen sonrasında açılan kanallar sayesinde etkinliği artacak olan PRP, soruna yönelik mezoterapi serumları uygulanabilir. İşlem sonrasında hasta ödeme bağlı gerginlik hisseder. Ama asıl etki 3. haftadan sonra başlar. Cilt sıkılaşır, parlak, sağlıklı, canlı hale gelir. Sarkmalar toparlanır, izler hafifler cilt pürüzsüzleşir. Gözenekler sıkılaşır, kırışıklıklar azalır. Çatlaklar azalır.

SUBSİZYON

Skar tabanları fibröz bantlarla derin deri dokularına tutunur. Bunları serbestleştirmek için kullanılan bir tekniktir. Nokor iğnesi denilen özel iğne uçları kullanılarak uygulanır.

KİMYASAL PEELİNG

Derin peelingler (fenol gibi) ancak fayda sağlayabilir.