Çatlak (Stria) Tedavisi

STRİA YAPAN NEDENLER?

Herhangi bir nedenle sürekli ve ilerleyen bir şekilde gerilmeye maruz kalan deride oluşur. Derideki kollajen ve elastin lifler hasarlanmıştır. Hızlı kilo alma, ergenlik, hamilelik, genetik ve hormonal nedenler, obezite, sistemik kortizon ve topikal kortizonlu kremlerin uzun süreli ve yaygın kullanımı, ağırlık kaldırma, kuru bir cilt başlıca nedenlerdir.

STRİA GÖRÜNÜMÜ

İlk olarak pembe menekşe renkte fark edilir daha sonra rengi solar ve son dönemde beyaz parlak renkte görülür.

STRİA TEDAVİSİ

Stria tedavisi zor bir tedavidir. En çok aktif dönemde henüz skar oluşumu tamamlanmadan tedavi edilirse başarı şansı daha yüksektir. Dıştan A vitamin türevlerini içeren kremler kullanılabilir.

DERMAROLLER İLE

2 haftada bir 6-8 seans yapılır, küçük iğnelerle yara iyileşmesi uyarılarak stria kenarları yakınlaştırılır, yüzeyselleştirilir.

LAZER İLE

İlk dönemdeki pembe rengin tedavisinde damar lazerler kullanılabilir. Orta derecede iyileşme beklenir. Son dönemdeki beyaz strialarda fraksiyonel lazerler kullanılarak yine yara iyileşmesinin uyarılması amaçlanır. Kollajen ve elastin liflerde artma sağlanarak klinik görünüm düzeltilmeye çalışılır. %40-60 oranında iyileşme sağlanıp yara kenarları birbirine yakınlaşıp daha az belirgin hale gelirler.

İĞNELİ RADYOFREKANS (ALTIN İĞNE)

ALTIN İĞNE, Monopolar başlık ve Micro İğne RF başlığının kombinasyonundan oluşan estetik alanında kullanılan bir Multi RF cerrahi sistemidir.

MTR (Mikro İğne Terapi RF ) başlığı 0.3mm inceliğindeki 25 iğneyi doğrudan cildin iç ve dış katmanına iterek ilaçların ulaşmasını sağlar ve cilde nüfus eden iğnelere RF enerjisi uygular, o bölgeyi ısıtarak ve cilt iyileşmesini uyararak dermisde ki kollajeni arttırır, elastini gerer.

Altın olmasının nedeni iyi iletken olmasıdır. Bu sayede hedeflenen dokuya gider, yayılmaz, çevre dokuya zarar vermez. Seans sayısı genelde ayda bir 3-4 seans yapılıyor. İşlem hemen sonrasında açılan kanallar sayesinde etkinliği artacak olan PRP, soruna yönelik mezoterapi serumları uygulanabilir. İşlem sonrasında hasta ödeme bağlı gerginlik hisseder. Ama asıl etki 3. haftadan sonra başlar. Cilt sıkılaşır, parlak, sağlıklı, canlı hale gelir. Sarkmalar toparlanır, izler hafifler cilt pürüzsüzleşir. Gözenekler sıkılaşır, kırışıklıklar azalır.