Mezoterapi

MEZOTERAPİ NEDİR?

İlk kez yaklaşık 60 sene önce Fransa’da, Dr Pistor tarafından  uygulanan yöntem, Fransa’da 2002 yılında geleneksel tıp yöntemi olarak üniversitelerde okutulmaya başlanmıştır. Tıbbi yada kozmetik sorunları tedavi etmek için bazı maddelerden oluşan (aminoasit, vitamin, hyaluronik asit, yağ eritici maddeler, antioksidanlar, saç geliştirici maddeler, büyüme faktörler vs.) amaca uygun olarak seçilen ilaç karışımların deri içi veya deri altına özel iğneler ve özel tekniklerle verilmesi şeklinde tanımlanabilir. Hedef doku ile doku için gerekli olan maddelerin birbirine yakınlaştırılmasıdır. Deri altı dokular fiziksel ve kimyasal olarak uyarılmış olur.

Hangi hastalıkta hangi içeriğin hangi oranda karıştırılacağı hekimin kişisel bilgilerine dayalı olmakla beraber artık günümüzde pek çok dermatokozmetik firmaların hazırladığı özel formülasyonlar kullanılmaktadır.

Diğer ilaç tedavilerinden üstünlüğü ise ilaçların küçük dozlarda ve bölgesel kullanılmasıdır. Bu şekilde yan etki riskleri de oldukça azalmıştır.

HANGİ BÖLGELERE UYGULANIR?

Mezolift amaçlı yüz, boyun, dekolte, el, saç mezoterapisi amaçlı saçlı deri ve selülit için bacak, karın, kalça gibi pek çok bölgeye uygulanabilir. Yine çatlak, leke, çeşitli deri hastalıklarında vs. kullanılabilir. Ayrıca herpetik ağrı, kronik kas spazmı, tendonit ve pek çok hastalıkta da  kozmetoloji haricinde kullanılmaktadır.

MEZOLİFT

MEZOLİFTTE (YÜZ ,BOYUN, DEKOLTE VE EL MEZOTERAPİSİ) KULLANILAN MADDELER?

Hyalüronik asit (Deride kollajen ile elastin liflerin arasını dolduran maddedir, deriyi nemlendirir, hasarlara karşı korur, yaşla birlikte azalır. Uygulanan preparatlar genellikle çapraz bağ içermeyen saf ilaçlardır.), aminoasitler (protein yapı taşı), DMAE (dimetilaminoetanol, fosfotidil kolin prekürsörüdür, antioksidandır, kasların kasılmasına derinin gerilmesine neden olur), alfa lipoik asit (güçlü bir antioksidan), X-ADN (somon sütünden elde edilen insan DNA’sına çok benzeyen yüksek polimerize DNA’dır. İçerisinde B vitamin komplekside bulunmaktadır.), prokain ve lidokain (diğer ilaçların absorbsiyonunu arttırırlar), fonzylane (mikrodolaşımı arttırır), conjonctyl (organik silisumdur, dermisdeki kollajen ve elastin lifleri yeniler, kollajen üreten fibroblast denilen hücreleri arttırır), esberiven (kollajen sentezini arttırır, ödem çözer), multivitamin (B1 mikrodolaşımı arttırır, B2 vücudun oksijen kullanımı ve karbonhidrat, yağ ve protein metabolizmaları için gereklidir, B3 hücrelerde enerji salınımını düzenler, sağlıklı cilt oluşumuna yardımcıdır, nemlenmeyi sağlar, B5 sağlıklı kas deri sinir sistemi oluşumuna yardımcıdır saçların grileşmesini kırışıklık oluşmasını engeller, B6 bağışıklık sisteme yardımcıdır, vitA fibroblastları arttırır, yeni kolajen oluşumunu sağlar ve ciltteki ölü hücrelerin atılımını ve yeni damar oluşumunu sağlar, vitC bağışıklık sistemini güçlendirir, antioksidandır, kollajen yapımını arttırır sağlamlaştırır, koyu lekelerin açılmasını sağlar, vitE antioksidandır, deriyi nemlendirir), mineraller (sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum, selenyum), AHA vs

MEZOLİFT  KİMLERE UYGULANIR?

Cilt yaşla birlikte genetik, hormon gibi iç etkenler ve sigara, alkol, güneş ışığı gibi dış etkenler ile kurur, esnekliği azalır, kırışıklığı artar. Cildi canlandırmak, elastikiyetini arttırmak ve nemlendirmek amacıyla mezolift uygulanır. Yaşlanan deride kullanıldığı gibi yaşlandırmayı geciktirmek ve önlemek amacıyla da kullanılabilir. Cildi gençleştirme, yenileme, kollajen dokuyu güçlendirmek için, gevşemiş ve sarkmış deriyi toparlamak için uygulanır. Gençlik aşısı denilen işlemdir.

MEZOLİFT KAÇ SEANS YAPILIR? SEANS ARALIKLARI NE OLMALIDIR?

Uygulanan ürüne göre değişir. Genellikle 35 yaş üstünde 2 haftada bir 35 yaş altında 3 haftada bir 3-4 seans, sonrasında 3 ayda bir idame seanslar önerilir.

MEZOLİFT UYGULAMA SÜRESİ NE KADARDIR?

İşlem öncesi topikal anestetik kremlerle bekletme dahil olmak üzere işlem yaklaşık 1 saat sürmektedir.

MEZOLİFT UYGULAMASININ SONUÇLARI NELERDİR?

İlk beklenen etki parlak, canlı bir yüz görünümüdür. Ayrıca ciltte gerginliğe neden olur. Diğer bir etki ise kırışıklıklarda dolma etkisidir. İlk seanslarda cildin nem eksikliğinden dolayı bu hissedilmezse de tekrarlayan seanslarda cildin suya doymasıyla hissedilmeye başlanılır.

MEZOLİFT  ÖNCESİ VE SONRASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR?

İşlem sonrası 48 saat süreyle güneş banyosu yada solaryum yasaklanmalı, 8 saat süreyle uygulanan bölge yıkanmamalı, spor yapılmamalıdır. Seanslar arası yapılacak kimyasal peeling mezoliftin etkisini arttırmaktadır.

MEZOLİFT YAN ETKİSİ?

Hassasiyet, yanma, ağrı, kaşıntı, kızarıklık, morluk, küçük kan birikimleri, enfeksiyon, allerjik reaksiyonlar

SAÇ MEZOTERAPİSİ

SAÇ MEZOTERAPİSİ KİMLERE UYGULANIR?

Saç dökülmesini durdurmak, yeni saç çıkmasını aktif hale getirmek ve var olan saçın kalitesini arttırmak amacıyla belli periyodlarla saçlı deriye uygulanan bir yöntemdir.

Aşağıda sayılan tüm saç dökülme nedenlerinde saç mezoterapisi kullanılabilir:

Genetik yatkınlıkla birlikte olan aşırı androjen miktarına bağlı dökülme (androgenetik saç dökülmesi)

Hormonal nedenler (loğusalık, gebelik, menapoz dönemi, tiroid hastalıkları, diabet gibi)

Saçlı deri kan akımının zayıf olması

Beslenme yetersizlikleri (vitamin, protein, lizin gibi aminoasitler, omega 3 ve 6, biotin, demir, çinko eksikliği gibi) yada aşırı kilo alınımı yada kaybı gibi beslenme bozuklukları,

Sigara, bazı ilaçlar (özellikle kemoterapi ilaçları)

Kronik hastalıklar (kanser, enfeksiyon, kollajen doku hastalıkları gibi)

Mekanik travma (çekme, kötü fırçalama, fön)

Kimyasal işlemler (uygunsuz şampuan, boya, perma vs)

Psikolojik stres, mevsim değişiklikleri vs

SAÇ MEZOTERAPİSİNDE KULLANILAN MADDELER?

Özel karışımlar ile vitamin ve mineral takviyeleri yapılır ve bu bölgeye olan kan dolaşımı arttırılır. Kıl foliküllerinin kanlanmasının arttırılması ile daha iyi beslenmesi ve gelişmesi sağlanır. Buda saç kökünün canlanmasına saç gövdesinin kalınlaşması ve parlamasına neden olur. Ayrıca androjen hormonları nötralize eden karışımlarda kullanılır.

Mezoterapiyle dökülen saçların gelişebileceği doğal ortam sağlanır. Biotin, hyalüronik asit, silika gibi besinler, damar gevşeticiler kullanılır. Keratin biyosentezini arttırıcı ve yağlanma karşıtı ürünlerde kullanılır.

Bu maddelere; prokain, buflomedil,pentoksifilin, ginko biloba, minoksidil, X-ADN, organik silisyum, aminoasitler, finasterid, dutasterid, çinko, selenyum, biotin, bepanthene, multivitaminler, mineraller örnek verilebilir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ KAÇ SEANS YAPILIR? SEANS ARALIKLARI NELERDİR?

Saç mezoterapisi ortalama 10 seans olarak uygulanmaktadır. İlk ay haftada bir, sonraki ay 15 günde bir ve sonrasında ayda bir seans yapılır. İlk uygulamadan haftalar sonrasında saçların tekrar geliştiği gözlenir ve yaklaşık 6 ay sonra dökülen bölgeler yeniden canlanır. Seanslar belli aralıklarla devamlılık gerektirir.

SAÇ MEZOTERAPİSİ UYGULAMA SÜRESİ NE KADARDIR?

İşlem yaklaşık 20-30 dk kadar sürmektedir.

SAÇ MEZOTERAPİSİNDE ÖNCESİ VE SONRASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR?

Hamilelerde, emzirenlerde, diyabet ve kanser hastası olanlarda, deri lezyonu olanlarda, kan sulandırıcı tedavi alanlarda uygulanmaz.

Tedaviden 48 saat önce aspirin, ağrı kesiciler, vit E içeren ürünler kesilmelidir. Mezoterapiden önce yıkanmış saç tercih edilir. Sonrasında ise 24 saat saçlar yıkanmamalı ve çok sıcak duştan kaçınılmalıdır. Seansdan 2 gün sonrasına kadar şampuan uygulanmaması önerilir. Seanslar çok sık aralıklarla tekrarlanmamalıdır bir sonraki seansın yararlı etkilerini ortadan kaldırabilir.

SAÇ MEZOTERAPİ YAN ETKİSİ?

Enjeksiyon noktalarında kızarıklık, şişlik, kaşıntı, bazen ağrı, kan birikintileri, kontakt dermatit, ürtiker, nadiren enfeksiyon, küçük şişlikler (granulom), deride atrofi, renk değişiklikleri

SELÜLİT MEZOTERAPİSİ

SELÜLİT MEZOTERAPİSİNDE KULLANILAN MADDELER?

Mezoterapide kullanılan ilaçlar lipoliz amaçlı kullanılır. Yağ hücresinde lipoliz (yağ yıkımı) arttırılarak, bölgesel yağ doku kitlesinde azalmaya neden olurlar. Yağ hücresi yok edilmez, içindeki yağ yıkılır ve yağ hücresi küçülür. Yıkılan yağda dolaşım sistemine girerek uzaklaştırılır. Mikrodolaşımın tekrar sağlanması, bağ dokusunun korunması ve yeniden yapılandırılması da amaçlar arasındadır.

Lipoliz amaçlı olanlar; yohimbin, tiroksin, fosfotidil kolin, L-karnitin, teofilin, kafein, koenzim-A, sinera sikolimus (enginar ekstresi), isoproterenol sayılabilir. Dolaşımı sağlayanlar ise benzoprione, bufolmedil, ginko biloba, prokain, lidokain, kalsitonin örnek verilebilir. Vit C, hyaluronidaz, kollajenaz organik silisyum ise bağ dokusuna etkilidir.

SELÜLİT MEZOTERAPİSİ KAÇ SEANS YAPILIR SEANS ARALIKLARI NELERDİR?

Selülitin derecesine göre seans sayısı ve seans aralıkları planlanır. Ortalama 8-16 seans kadar olup haftada 1-2 kez uygulanır. Sonuç alınıyorsa 2 hafta ara ile 2-4 seans daha devam edilip sonrasında da aylar boyunca ayda bir kez olarak idame tedavisine geçilir. İdame tedavisi sonucun korunması açısından önemlidir. Seans süreleri 15-30 dk kadardır.

SELÜLİT MEZOTERAPİSİ SIRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR?

Karın ve uyluklarda yerleşmiş yağ dokusu mevcutsa mutlak diyet (yağ ve karbonhidrattan fakir, tuzsuz, liften zengin, mineral ve vitaminden zengin, bol sebze ve meyve içeren) ve egzersiz yapılmalı, bol su içilmelidir. Aşırı miktarda alkol, çay, kahve ve tütün tüketiminden kaçınılmalıdır. Beyaz, kırmızı turp, kereviz, maydanoz da vücuttaki fazla suyu atmada faydalıdır. Fazla sıkı giysiler ve yüksek topuklu ayakkabılar kanın bacaklardan pompalanmasını engelleyerek selüliti arttırır. Uzun süreli aynı pozisyonda oturma veya ayakta durmakta kan göllenmesini arttırarak selülite hizmet eder. Gebelikte selüliti arttırır.

Uygulama gününde bölgeye krem yada parfüm sürülmemelidir. Uygulamadan 3 gün öncesinde aspirin, kan sulandırıcı ilaçlar, ağrı kesiciler kesilmelidir. Seans sonrası enjeksiyon bölgelerinde oluşan morluk ve hafif şişlik için doktorunuzun önereceği ilaçları kullanabilirsiniz. Ayrıca seans sonrası 12 saat boyunca banyo yapılmamalı, 48 saat boyunca güneşlenmemeli, solaryuma girilmemelidir. 1-2 gün ağır egzersizden kaçınılmalıdır.

SELÜLİT MEZOTERAPİSİ YAN ETKİLERİ NELERDİR?

Genelde yarım saatten az süren yanma, kızarıklık, şişlik, yapılan bölgede hassasiyet, morarma, hematom (kan göllenmesi), genelde bir ayda gerileyen deri altında küçük şişlikler, derin enjeksiyona bağlı kas ağrısı

MEZOTERAPİ (YÜZ, SAÇ, SELÜLİT VB.) KİMLERE UYGULANMAZ?

Son dönem kalp yetmezliği, böbrek yetmezliği, kan sulandırıcı tedavi alanlar, gebe ve emziren kadınlar, kullanılan ilaca karşı alerjisi olanlar, kemoterapi alan hastalarda uygulanmamalıdır. İmmunolojik hastalığı olanda , insülin kullanan şeker hastalarında, deri lezyonu olanlarda da kullanılmamalıdır.